پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226501
دستگاه‌هاي نظارتي چهارمحال و بختياري در تصميم‌گيري‌ها از اعمال سليقه‌ شخصي پرهيز کنند
تاریخ انتشار : 1395/07/08 09:55:31
نمایش : 974
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: دستگاه‌هاي نظارتي بايد وظايف خود را طبق قانون انجام دهند و از اعمال سلايق شخصي، منطقه‌اي و بانکي در تصميم‌گيري‌ها پرهيز شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قاسم سليماني بعد از ظهر امروز در شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي استان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي يکي از مهم‌ترين راه‌هاي برون رفت کشور از رکود اقتصادي و تنظيم رابطه هزينه و درآمد است.

وي اقتصاد مقاومتي را يکي از بهترين راه‌ها براي خروج از رکود و خودکفا شدن کشور برشمرد و افزود: اقتصاد مقاومتي در برخي از استان‌ها پيشرفت خوبي داشته است، آمار استان ما نيز نسبت به اوايل کار بهتر شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بايد گروهي متشکل از دستگاه‌هاي دولتي، اتاق بازرگاني، سيستم بانکي، دستگاه‌هاي نظارتي و بخش خصوصي با مديران ملي نشست داشته باشند و مشکلات خود در مسئله اقتصاد مقاومتي را بيان کنند چرا که استان‌هايي که در اين زمينه موفق بوده‌اند چنين رويکردي داشته‌اند.

سليماني يکي ديگر از دلايل عقب بودن استان از برنامه‌هاي اقتصادي را کم بودن منابع مالي برشمرد و خاطرنشان کرد: منابع بانکي در استان کم است و سطح اختيارات کمتري نيز نسبت به استان‌هايي که اقتصادي هستند دارند.

وي با بيان اينکه در برخي موارد دستگاه‌هاي نظارتي جاي ديگر دستگاه‌ها در استان اظهار نظر مي‌کنند، گفت: دستگاه‌هاي نظارتي بايد وظايف خود را طبق قانون انجام دهند و از اعمال سلايق شخصي، منطقه‌اي و بانکي در تصميم‌گيري‌ها پرهيز شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: دستگاه‌هاي نظارتي در برخي موارد برخلاف عملکرد خوبي که دارند افراطي عمل مي‌کنند در صورتي که اين کار سبب ايجاد رعب در مديران و کندي روند انجام امور مي‌شود.

سليماني ادامه داد: زيرمجموعه دستگاه‌هاي اداري و نظارتي بايد تنگ نظري را کنار بگذارند و تابع قانون باشند.

وي قانون رفع موانع توليد را ملاک عمل در ستاد تسهيل و فرمان رهبر و دستورالعمل‌هاي ستاد را ملاک عمل در اقتصاد مقاومتي عنوان و بيان کرد: خلاف اين‌ها عمل کردن به معني ايجاد مانع در روند انجام امور و حل مشکلات است.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه آمار و اطلاعات سرشماري نفوس و مسکن در برنامه‌ريزي توسعه‌اي کشور و استان استفاده مي‌شود، گفت: 32 هزار و 160 نفر بيکار در کاريابي‌هاي استان ثبت‌نام کرده‌اند که 14 هزار نفر آن‌ها از افراد تحصيل کرده دانشگاهي است.

سليماني افزود: نرخ بيکاري در استان 12.7 درصد است اما اميدواريم با انجام سرشماري نفوس و مسکن نرخ دقيق بيکاري در استان مشخص شود تا بتوان تصميمات و راهکاري مناسبي براي بهبود اوضاع اشتغال در استان اتخاذ کرد.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html